onsdag 16 mars 2011

Juriststudentens internet.

Jag har att skriva en skojig liten promemoria, så jag sitter och söker efter mer eller mindre piratkopierad litteratur. Bland annat intresserar jag mig för postmodernismens inflytande på rättsteorin, därav gjorde jag en webbsökning enligt den här bilden:



Som synes finns bland träffarna några nya bögar och den tilltalande dokumentrubriken "Detta är en normal text!!!!!". Givetvis besökte jag omedelbart dokumentet och hoppades få se någon hemskt studentikos och oseriös artikel om behovet av deodorant bland Lunds juristlektorer eller något sådant. Förvånad blev jag när det visade sig att det var ett verk av en av redaktörerna för boken om kritiska teorier, Martin Sunnqvists examensarbete. Det ser alltså ut som att han inlämnade sitt exjobb med den skvatt galna dokumentrubriken enligt ovan:



Ibland tror jag att juridikbranschen egentligen är ett enda stort skämt. Att alla dessa tokstiffa besserwissrar egentligen är knäppgökar som staten vill ha för att förvirra bort medborgarnas fokus från viktiga saker.

Jag överväger att börja sätta filnamnet 1488.pdf på alla arbeten jag skickar in till Urkund, bara för att se om någon tar notis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Creeper